Jak przełamać się do ćwiczeń fizycznych? Oto nasze rady jak najłatwiej wystartować

Lekcje wychowania fizycznego to już dla ciebie zamierzchła przeszłość. Nie pamiętasz już kiedy ostatni raz wykonywałaś jakiekolwiek ćwiczenia. Niestety nadmiar kilogramów spędza ci sen w powiek. To oznacza, że nadszedł najwyższy czas na wzięcie się za siebie.

Trudno jednak zmotywować się do ćwiczenia samemu. Jeżeli od ostatniej aktywności fizycznej minęło sporo czasu, bardzo ciężko przypomnieć sobie jakie ćwiczenia wykonywało się kiedyś. Do tego dochodzi ciągłe tłumaczenie się sobie z braku czasu lub brzydkiej pogody. W takich wypadkach dobrym pomysłem jest wykupienie karnetu na siłownie.

W klubach znajdują się nie tylko wykwalifikowani trenerzy, ale też odpowiednie sprzęty, które pomagają wykonywać ćwiczenia. Jeżeli więc masz problem z określoną partią ciała, możesz zawsze podpytać jakie najlepiej ją trenować, by szybko uzyskać rezultaty.

Na początku ustal sobie plan treningu

Wiele osób ma jednak niewytłumaczalny opór przed pójściem na siłownie. Wynika to z urazów powstałych w latach szkolnych. Często ludzie odczuwali tremę przed wykonaniem przed wszystkim przewrotu w przód czy gwiazdy. Wydaje im się więc, że na siłowni również wszyscy będą na nich kierować swój wzrok. To tylko pozory, gdyż zazwyczaj ćwiczący są zajęci sami sobą.

Zanim udasz się na siłownie określ konkretnie cel, jaki zamierzasz tam osiągnąć. Wiele osób rezygnuje, gdyż nie potrafi sobie wytłumaczyć po co w ogóle przyszły do takiego klubu. Kolejną rzecz to szczegółowy plan treningu jaki chcę się samemu zrealizować. O wiele łatwiej ćwiczy się mając konkretnie zaplanowane poszczególne sekcje. Warto też regularnie sprawdzać rezultaty, gdyż to motywuje do jeszcze większego wysiłku. W przypadku ćwiczeń siłowych lepiej mierzyć obwód niż sprawdzać wagę. W momencie kiedy rosną mięśnie, waga może nieznacznie wzrosnąć.

Jeżeli natomiast mimo szczerych chęci nie możesz przełamać się do ćwiczeń na siłowni, spróbuj czegoś innego. Basen, rower czy bieganie na świeżym powietrzu, zwłaszcza latem może przynieść równie korzystne efekty. Warto jednak do aktywności fizycznej zaprosić znajomego, gdyż we dwójkę łatwiej się wzajemnie motywować.

One Comment

  1. Dagmara Pilewicz says:

    Nie każdy jednak ma czas po pracy na aktywność fizyczną. Bądźmy szczerzy, jeżeli pracuje się na nocki lub po 12 godzin to rower jest ostatnią rzeczą o jakiej marzę.

Leave a Comment