Dieta cud to nie jest dobry sposób na szczupłą sylwetkę. Lepiej zastosować dietę glikemiczną

To dość stara prawda, o której wiedzą wszyscy odchudzający się. Dieta cud oraz szybkie odchudzanie najczęściej kończą się efektem jojo. W momencie gdy przybieramy zbyt dużo na wadze, szukamy kolejnego sposobu na utratę „kochanego ciałka”.

Zazwyczaj dieta kojarzy się z dużym rygorem oraz wieloma wyrzeczeniami. To prawda, że dzięki reżimowi można uzyskać szybką utratę masy ciała. Jednak po zakończeniu diety problem pojawia się na nowo. Warto zatem zaplanować taki sposób odżywiania, aby nie był on kłopotliwy w codziennym życiu i nie wymagał ciągłego liczenia kalorii. Właśnie taka jest dieta glikemiczna.

Dieta glikemiczna pozwala zachować ładną sylwetkę

Jest ona oparta o wysokość indeksu glikemicznego, czyli wskaźnika określającego ilość cukru we krwi po dwóch godzinach od zjedzenia posiłku. Nie polega ona jedynie na unikaniu potraw zawierających dużą ilość cukrów, ale jest oparta głównie o zestawieniu indeksu glikemicznego oraz ilości węglowodanów w danym pokarmie. W tej diecie nie jest aż tak istotna ogólna kaloryczność posiłków.

W diecie glikemicznej istotne jest unikanie wysokich skoków insuliny we krwi. To właśnie duże wahania tego hormonu wpływają na nasz apetyt oraz na przyśpieszone odkładanie się tłuszczu w organizmie. Według zaleceń tego sposobu odżywiania około 40 procent spożywanych kalorii powinno pochodzić z węglowodanów złożonych. Najczęściej znajdują się one w ziarnach zbóż, a także brązowym ryżu.

Kolejne 30 procent kalorii powinno pochodzić z tak zwanych chudych protein, których bogatym źródłem są ryby, drób i wołowina. Natomiast ostatnie 30 procent kalorii to tłuszcze nienasycone zawarte w awokado, orzechach, rybach oraz oliwie z oliwek.

Tak skomponowana dieta pozwala w optymalny sposób tracić na wadze oraz cieszyć się jedzeniem swoich ulubionych potraw. Wystarczy tylko ograniczyć spożywanie potraw, które podnoszą zbyt mocno poziom insuliny we krwi. Dzięki temu pozbędziemy się napadów niekontrolowanego głodu oraz uczucia pustki w żołądku.

One Comment

  1. Dagmara Pilewicz says:

    Widzę, że ta dieta wygląda rozsądnie 🙂 Chętnie wykorzystam jej działanie na sobie. Ostatnio te, które stosowałam sprawiły, że przybrało mi kolejne 10 kilogramów…

Leave a Comment