Praca nie stoi na przeszkodzie dla ćwiczeń. Zobacz prosty plan treningowy dla osób, które mają mało czasu

Często praca na cały etat sprawia, że nie mamy siły ani ochoty na trening, czy też ćwiczenia. Niestety siedzący tryb życia oraz niezbyt zdrowa dieta sprawia, że tu i ówdzie przybywa nam ciałka.

Istnieją jednak proste zestawy treningowe, które mogą pomóc nawet bardzo zapracowanym na walkę z nadwagą. Nie trzeba udawać się do klubu fitness czy na siłownię, często wystarczą przyrządy dostępne w domu lub ich brak. Minimalistyczny trening nie jest czasochłonny i nie wymaga niczego więcej niż systematyczności i motywacji. Oto kilka zasad, których powinni trzymać się mocno zapracowani by móc uzyskać szczupłą sylwetkę.

Krótkie i intensywne ćwiczenia dają szybkie rezultaty

Trening minimalistyczny nie wymaga wcześniejszego przygotowania, ani też znajomości ćwiczeń. To praca z ciężarem własnego ciała oraz próba przezwyciężenia jego oporu. Można też używać hantli, jeżeli takowe posiada się w domu, aczkolwiek nie są one niezbędne. Najważniejsze przy tym treningu jest samodyscyplina oraz regularności. Wiele wykonywanych ćwiczeń jest naprawdę prostych, wystarczy tylko powtarzać je przez kilka minut w ramach treningu obwodowego.

Zanim rozpocznie się regularny trening należy wybrać sobie od około 6 do 12 różnorodnych ćwiczeń angażujące duże grupy mięśni. Liczba wykonywanych powtórzeń zależy przede wszystkim od ogólnej kondycji. Poleca się jednak robić około 3 serie po 6 do 15 powtórzeń. Wiadomo, że wraz z upływem czasu liczba wykonywanych serii będzie coraz większa. Tak samo będzie z odpoczynkiem, na początku pewnie organizm będzie domagał się częstszych przerw.

Można pracować nad kondycją w zaciszu własnego domu

W momencie kiedy zestaw ćwiczeń zostanie stworzony i dopracowany, warto zadbać o zwiększanie obciążeń. Nie koniecznie chodzi tutaj o pracę z ciężarkami, a o dodawanie po jeden dwa powtórzenia więcej do każdego ćwiczenia. Taki regularny trening nie sprawi, że wzrośnie masa mięśniowa, ale też poprawi się kondycja i wydajność organizmu, wystarczy tylko samodyscyplina.

One Comment

  1. Dagmara Pilewicz says:

    Jeżeli by mi się chciało, tak jak mi się nie chce to pewnie bym się zdecydował na taki trening 😉 Na razie trudno jest mi się zmotywować do działania.

Leave a Comment